HTML

ÉnKispálom

A Sziget mínusz egyedik napján, augusztus 9-én, egy egyedi megakoncert keretében búcsúzik közönségétől a Kispál és a Borz zenekar. Az elmúlt 23 év legnagyobb slágereivel, a zenekar kedvenc Kispál dalaival, vendégfellépők sorával. Goodbye Kispál!! EMLÉKEZZÜNK

Friss topikok

  • Goompah: @Rókakígyó: "Lovasinak ott lehet a helye akár Mozart mellett, attól függetlnenül, h nem biztos, h ... (2010.08.11. 20:14) Lackfi János írta
  • groupshopping.hu: hát sztem kurvára de nem jó helyen irogatsz. Nyugodtan húzd le magad a WC-n, senki nem kiváncsi a ... (2010.08.10. 09:26) Németh Juci írta
  • kakamatyko: Jo hogy vege a 90es eveknek, es nem jon ujra eeeeel :-) (2010.08.09. 21:19) Karafiáth Orsolya írta
  • _borsi: 10 éve volt tán az Almássy téren egy Kispál koncert előtti beszélgetésen, hogy azt mondtad, hogy "... (2010.08.08. 02:11) Németh Róbert (HS7) írta
  • boncfoldi: Világvégén egy kis faluban... Szólt a barátom,hogy Kispál lesz,én meg szóltam,hogy ő egy hülye - o... (2010.08.06. 19:59) Grecsó Krisztián írta

Linkblog

Kispál és a Borz Hivatalos Facebook

http://www.facebook.com/pages/Kispal-es-a-Borz-Hivatalos-Rajongoi-Oldal/145303118820565?ref=sgm

Grecsó Krisztián írta

2010.07.30. 12:48 presspresso

Vajon mit mondtak nekik?  

 

A Bárka akkor még a régi Bárka volt, szegedi csehó, ha belépés után jobbra fordultál, és szegedi kisétterem, ha balra, mert csak úgy inni jobbról lehetett, abrakolni balról. Pincér nénik szolgátak fel és ki, kisszoknyában, takaros, fodros kötényben, lábukon munkavédelmi cipő, hosszú fűzős, mint a dada néniknek, szabadon a sarok meg a lábujj. Borzasztó és borzasztóan olcsó volt a fröccs, annyira, hogy mindig elszámoltad magad, és nem hitted el, hogy ennyire ihatatlan, és hogy csak ennyi lesz a cech.

Egyetemista voltam, önellátó, tehát hosszan és kitartóan szegény, ezért a Bárkába jártam, ott ittunk mind, az Ifiház mögött, a Tisza-parton.

Akkor is, aznap, mikor lehetett álmodozni róla, hogy odaát énekel a mi Illésünk, Metrónk, Omegánk, ott Lovasi az alacsonyplafonos Ifiházban, ahol később a diplomát is átadták, már akinek, mert akivel kocsmázni jártam, szinte senki nem jutott el odáig. Ahogy a Kispál koncentre sem, nem tudtuk megvenni a belépőt. Belógni meg esély sem volt, nem Kertmozi. A koncertig volt még legalább egy órára, a kocsma szinte üres, csak mi néhány egyetemista az egyiknél, és két erősen szakadt felsővárosi alkoholista a másiknál.

Jöttek.

Be.

Bejöttek.

Nem fokozom.

Ők voltak.

Előbb jött a mackós járású, után a fürge, jöttek az ikonok befelé, félrelökték a függönyt, mert volt egy vastag függöny az ajtó mögött, ahogy tisztes helyeken illik. Körbenéztek, látták, hogy ott van néhány rajongó tekintetű egyetemista, ettől, joggal, megrettentek, és Lovasi megkérdezte a két felsővárosi alkoholistát, oda ülhetnek-e.

Aszonta az idősebbik bácsi, hogy nem.

Ott a sok szabad asztal.

Dehogy fizetnének egy fröccsöt.

Akkor se. Nem szívesen.

De hát.

Na jó. Egye fene.

Fél óráig beszélgettek, a sárga, zöld, mérges, kétségbeejtő, megalázó, eltipró irigység tombolt bennünk. Kispál odament és kifizette az öregek teljes fogyasztását. Illedelmesen megköszönték a jó szót, elmentek. Az öregebb bácsi fölnézett és megrázta a fejét.

Ha ezek még egyszer idejönnek, Icuka, én többet ide be nem teszem ide a lábam, mondta.

Ez egy rendes hely volt régen, mondta a másik.

De hát kifizették az italotokat, mondta Icuka, nektek már semmi se jó.

A kurva anyjukat, mondta az öreg, és mintha köpött volna egyet.

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://enkispalom.blog.hu/api/trackback/id/tr662186973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezítlábasfellebbezés 2010.08.06. 10:59:29

Nagyon szeretem Krisztián stílusát! (hahó, nekem dedikáltad a Tánciskolát nyár elején, én vagyok az alföldi jogász:)) Nem is ő lenne, ha nem ez lenne az Ő Kispálja...

Exchange_student (törölt) 2010.08.06. 11:02:32

kurva anyját az alkesz @ecinek...
remélem már azóta alulról szagolja az ibolyát...

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2010.08.06. 11:59:08

Engem egyszer megkínált a Kispál cigivel, szintén Szegeden. Interjút készítettem Lovasi Andrással, én az egyetemista-külsős magyarrádiós csóró (alapélmény) 20 éves. Nem lehetett a katolikus kocsmában rágyújtani, Kispál kiakadt, aszonta kimegy, és hogy nem megyek-e vele. Mondtam, mennék, de nincs cigim. Aszonta ad, mentem. Nem sokat beszélgettünk, sőt inkább semmit, de az interjúban később ő is megszólalt, amit tudtommal nem szokott, bizalom lehetett tehát. Konkrétan vicceseket mondott, hogy "többet iszunk, jobban bírjuk", meg ilyenek. Baromi jól szórakoztam, pedig nem is akartam ezt az egész interjút, mert szerettem a zenéiket, mondhatni rajongó voltam, az meg nem áll jól fiúnak, ha rajong, ráadásul kérdezni is nehéz úgy, hogy legszívesebben folyamatosan köszönömöt mondanál.

Pár héttel később a Czutor jött hozzánk a rádióba be, és neki nem volt cigije, nekem meg igen, úgyhogy akkor én adtam neki.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2010.08.06. 12:26:04

Bárka? Szeged? Még létezik?

Sztávrosz_ (törölt) 2010.08.06. 13:01:55

Pécsett nőttem fel, többször is ittunk velük a 90es évek közepén. Akkori legjobb barátom ráadásul rokoni szálon kötődik hozzájuk, ez csak azért érdekes, mert volt hogy mi adtunk nekik kölcsön pulóvert a szabadtéri koncerten ahol nemvárt hideg idő volt :)))
Sszámomra az Ágy asztal tv volt az utolsó jó kispál lemez.

fric 2010.08.06. 13:25:57

'90es évek :) Poharaztunk párszor Egerben.
Ágy asztal? Az még jó volt.

wovbagger 2010.08.06. 13:32:28

a bárka sokáig - egész pontosan érettségi utánig - tabu volt számunkra, mert a radnóti művek tanári karának szomjasabb egyedei ott olajozták torkukat.

alig se 2010.08.06. 13:34:52

mindenkinek mindent!

@apuska: nem. talán. melyik? :)
szeged van, bárka nem annyira...
A közelsége miatt néhány Radnótis a bombariadók üres félóráit hol máshol üthette el, anno...

Kispál meghívott sörre a a Jatéban, még a koncertjük előtt míg Ő fröccsözött. Egyszer.
Lovasival többször is "világmegváltottunk" sok sörök mellett, de ezekre emlékszem kevésbé...
Nem is értettem, hogy állhatnak szóba velem.
Közvetlen, szimpatikus emberek.
Risztekpa!

Héttörpe (törölt) 2010.08.06. 13:39:08

A Bárka tudtommal Janics Natasa tulajdonában van, eszi az enyészet. Baromi nagy betűkkel ráfestettek valami olyasmit, hogy "ide nem akarunk játéktermet..., ide egy olcsó boltot kérünk." Talán nem csak evezni kellene...

angyur 2010.08.06. 13:47:34

Én egyszer egy szobában aludtam velük:) tényleg..felvidéken egyetemista koromban koncerteket szerveztünk a magyar diákoknak, nekem kellett őket fogadni és elszállásolni, aztán úgy alakult, hogy az én házikómban elfoglalták az én ágyamat többen is, Lovasiék lovagiasan felajánlották, hogy náluk van még szabad ágy. Nem tiltakoztam. Jó buli volt náluk:)

pepin_nymburk 2010.08.06. 14:00:25

Hajajajj, igen a Bárka, mi is ott kajáztunk-piáltunk annak idején, de sajnos a zenekarral én nem találkoztam ott...

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.08.06. 14:13:47

1970-74, Vedres Építős kollégium 200 méter, törzshely a Bárka. Érettségi találkozók előtt mindig ott kezdtünk.
Egy ovális tál pacal, köret nélkül, savanyúság, kenyér, 1 korsó sör 9,90 ft!! Nosztalgia.

Most néha Pécsett bulizunk a Bandiékkal és rajzolunk pöcsöt a plakátra.

Vad.Korte (törölt) 2010.08.06. 16:32:54

És iga a sztori? Jó a stílusa, tetszik. Én életemben egyszer voltam koncerten. nem Kispálon, hanem úgy összesen. De az pont Kispál volt. ELTE, Lágymányos. Olyan hangos volt, hogy a dobhártyám besercegett, mint kettes Golfban a mélynyomó, ha szól a metál. Hátrébbról meg nem láttam. A koncert után mi mentünk kifelé, a művész urak meg lefelé. Odintettem, hogy kösz, ez jó volt! Ők meg visszaintettek.

Hű, hát nem túl izgi, de nekem ennyi jutott. Ez se rossz. Szerintem.

boncfoldi 2010.08.06. 19:59:23

Világvégén egy kis faluban... Szólt a barátom,hogy Kispál lesz,én meg szóltam,hogy ő egy hülye - oda kizárt,hogy elmenjenek.De azért mi elmentünk,mert azt mondta,hogy hátha... És igen. Egy fészerben volt a koncert,és ittunk is az egyik Andrással,meg cigiztünk is a másik Andrással..meg volt ott minden.. :)) Akkor szerettük őket a leginkább. Később aztán csináltunk még koncerteket együtt,és találkoztunk is a mindenfelé,de ez volt a legközvetlenebb..Hát most..nem is tudom.
süti beállítások módosítása